Walid Raad: Festival (ne)hvaležnosti

-
samostojna razstava

V Moderni galeriji napovedujemo razstavo mednarodno priznanega libanonsko-ameriškega umetnika Walida Raada z naslovom Festival (ne)hvaležnosti.

Raad v svojih delih raziskuje, kako vojne in desetletja družbeno-politične nestabilnosti, kakršne doživlja Bližnji vzhod, povzročajo trajno fizično in psihološko nasilje, ki se odraža v telesih, duševnosti, prostorih, tradicijah in spominih. Skozi fotografije, video dela, instalacije in performanse se Raadovo delo posveča ustvarjanju zgodovine in njenih naracij, ki so vedno pristranske, izključujoče in instrumentalizirane s pozicij moči. Namesto da bi v obstoječe zgodovine vključeval marginalne naracije, preoblikuje sam okvir zgodovinjenja ter ga osredinja na minljivost, dvoumnost in domišljijo.

Skozi ustvarjene dokumente in zgodbe, povezane s političnimi in družbeno-ekonomskimi konteksti Libanona in drugih območij Bližnjega vzhoda, si zamišlja nadomestni svet nasilja nad ljudmi, zemljo in zgodovino – svet, poln nepredstavljivega dvoma, idiosinkrazij, duhovitosti ter labirintnega prostora in časa. V tej razstavi Raad svoj časovni, geopolitični, kulturni in epistemološki okvir razširi tudi z vključevanjem vidikov slovenskega in (post)jugoslovanskega sveta, ki se jih loteva skozi nova dela, ustvarjena v dialogu z arhivskim gradivom Moderne galerije.

V Moderni galeriji bo Walid Raad predstavil umetniška dela iz svojih tekočih projektov: The Atlas Group (1989–2004), Skice tega, kar bi lahko zatajil (Scratching on Things I Could Disavow) in Sladke besede: Bejrut (Naročila) (Sweet Talk: Beirut (Commissions)). Na kratko: The Atlas Group (1989–2004) je Raadova kreacija dokumentov, ki se ukvarjajo z dolgotrajnimi vojnami v Libanonu; Skice tega, kar bi lahko zatajil je njegova raziskava umetniških infrastruktur v »arabskem svetu«; Sladke besede: Bejrut (Naročila) pa je dolgoročna dokumentacija Bejruta (njegovih stavb, ulic, izložb, vrtov itd.).