Making it. Making what?

-
samostojna razstava
Ljubljana

Med bivanjem na dvomesečni rezidenci v New Yorku je Dominik Štibernik poskušal poustvariti video v vetru lebdeče, plavajoče plastične vrečke, enega najbolj prepoznavnih prizorov iz filma Lepota po ameriško. Vrečka in veter se nista obnašala, kot bi si želel, avtor pa je v video, ki je tudi na razstavi, poleg estetiziranih, poetičnih trenutkov vključil tudi kadre, ki kažejo realnost situacije – trenutke, ko gre iskat bežečo vrečko, jo ulovi, odnese nazaj in ponovno vrže v zrak v upanju, da jo bo vrtinec zgrabil na željeni način. Lepota podob vrečke v gibanju je v reducirani verziji posebej izpostavljena v novi knjigi umetnika, ki je nastala za razstavo. Banalnost geste in efemernost dokumetniranega trenutka lahko navežemo na avtorjevo prejšnjo umetniško prakso, vendar se zdi, da je dopuščanje »napak« v najnovejših delih korak naprej od Štibernikovega siceršnjega stremenja h kontroli nad situacijo ter tudi siceršnjemu perfekcionizmu.

Aktualna samostojna razstava sodi v okvir Nagrade skupine OHO. Lanskoletni prejemnik nagrade je prepričal s projektom Delo je treba poiskati (2024) – gre za prevrnjen kiparski podstavek, ki na prvi pogled učinkuje kot sedišče na sredini prostora, obiskovalcu pa se šele z obhodom dela razkrije (siceršnji) namen rabe objekta. Slednjega avtor z minimalno gesto spremeni v umetniško delo. Vprašanje umetniškega dela in njegovega konteksta sta temi, ki sta stalnica avtorjeve prakse, središče pa predstavljajo razstavne, ateljejske in ob-produkcijske spontanosti; tisto, kar je običajno v ozadju, zakulisju umetniške prakse, je povišano v umetniško delo ali gesto. Besede, s katerimi lahko opišemo dela, so efemernost, krhkost, nevidnost. V njih opažamo različne vrste sledi – konkretno na razstavi lahko vidimo sledi okvirjev (Sledi, 2022), ki v strogem, enakomernem ritmu razporejene po stenah prostora, ustvarjajo vtis, da delo umanjka, je odstranjeno. Postopno izginjanje je prisotno tudi v delih Bussines cards (2024) in Work is work (2024), kjer lahko pri prvem vidimo postopno bledenje umetnikovega žiga na poslovni vizitki, pri drugem pa fotografsko dokumentacijo postopne degradacije kvadrata iz kartona, ki je bil izpostavljen dežju.