IZIS #13 Konec sporočila

-
festival

Trinajsta izdaja festivala intermedijske umetnosti IZIS letos tematizira informacijski hrup in raziskuje (ne)zmožnosti komuniciranja v času komunikacijskega kapitalizma. Festival se sprašuje, kaj se zgodi s sporočilom v poplavi postresnic, dezinformacij, lažnih novic in podob, ki jih ustvarjajo algoritmi, »boti« in umetna inteligenca. Ali poslano sporočilo sploh še potrebuje naslovnika? In kako se lahko v času zlomljene komunikacije sporazumevamo drugače?


Letos se IZIS 2025 razteza na več prizorišč v Kopru: Galerijo Loža, Galerijo palače Gravisi-Buttorai, utrdbo Bastion in dva samostoječa kontejnerja. Prostorsko razpršena izdaja, ki bo potekala med 17. oktobrom in 2. novembrom 2025, povezuje raznolike sekvence programa: intermedijsko, glasbeno in performativno ter poudarja njihovo vsebinsko in prostorsko prepletenost.


V Galeriji Loža je na ogled osrednja razstava festivala z naslovom Konec sporočila. Razstavljena so dela umetnic in umetnikov Sare Bezovšek in Dorijana Šiška, Sanele Jahić, P L A T E A U R E S I D U E + Samo Kutin in Enja Grabrijan, Špele Petrič in Maje Smrekar. Standardna oznaka »End of Message (EOM)«, pri kateri se ne pričakuje odgovora, tu deluje kot metafora zlomljene komunikacije in izgube smisla v digitalnem hrupu. Razstava odpira vprašanja (spo)razumevanja ne-človeških in več-kot-človeških svetov, kjer dialog vse bolj zamegljuje šum podatkov.


V palači Gravisi-Buttorai bodo svoja dela predstavili študentke in študenti Vizualne umetnosti in oblikovanja Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem (Lazar Danev, Iva Gjorgjievska, Gaj Kramar, Tilen Prelič, Tia Štefančič, Maks Vertnik). Njihova skupinska razstava Smrt interneta raziskuje idejo »mrtvega spleta«, ki v ozadju sodobne digitalne interakcije razkriva mehanizme, s katerimi kapital in algoritmi oblikujejo našo digitalno subjektivnost. Dela so nastajala ob mentorskih dialogih z Markom Vivodo in Polonco Lovšin.


V dveh prostostoječih kontejnerjih bosta predstavljena projekta Beneath Mirror Waves (Luka Murovec, Marko Vivoda, Luka Frelih) in Sediment Lab kolektiva Hypercomf (Paola Palavidi, Ioannis Karathomas). Oba projekta sta nastala v okviru projekta S+T+ARTS4WaterII, ki povezuje umetnost, znanost in tehnologijo pri raziskovanju morskih ekosistemov ter prihodnosti pristanišč. Projekti z inovativnimi pristopi naslavljajo okoljske in družbene izzive obalnih območij ter spodbujajo trajnostne prakse.


Utrdba Bastion bo osrednje prizorišče performativnega programa, hkrati pa bo v njem tudi razstavljeno delo: Summer Sessions, rezidenčni program z V2_ umetnika Jana Schulza.