
Ved’ma hkrati zre v življenje in smrt, saj svojo kri napaja neposredno iz zemlje. Ujeta v sporah patriarhata, ostaja divja, nepokorna in neukrotljiva. Ljubi se z divjim in svobodno pripada. Predvsem zaupa sebi – je utelešenje jaza, ki ne pozna strahu.
Performans Lučke Centa v središče postavlja posodobljen arhetip čarovnice, nepokorne in neukrotljive, samozadostne in brez zadržkov, ki pripada svobodno in po lastni volji. Ved'ma ni več starodavna slovanska čarovnica ali pošastna izobčenka, ampak opolnomočena sodobna feministka, ki, neločljivo povezana z okoljem, plete upor proti patriarhatu in kapitalizmu, proti brezsramnemu izkoriščanju in zasužnjevanju naravnih virov ter živih bitij.
Ekofeministična izjava se skriva tudi v scenografskih elementih; del performansa je namreč les letošnjega goloseka na Grajskem griču v Ljubljani, ki je razburil javnost. Med performansom scenografski elementi iz objektov postajajo subjektni podaljški umetničinega telesa ali se morda oživljajo kar v simbionte. Z njimi umetnica daje glas neslišani naravi ali pa si ga ta vzame kar sama. Tako v pomenljivi rdeči svetlobi iz kupa zemlje in ob močno sidrajoči umetničini prezenci vznikne ved'ma, njeno telo se zlagoma staplja s svežnjem vej, njeno gibanje, ta preplet snovi in teles, pa v novih načinih povezanosti opolnomočenega sobivanja ponazarja iskanje stika in ravnovesja med družbenim in naravnim.
Dogodek je del performativno razstavnega programa, ki so ga kurirale_ Ana Grobler, Sebastian Krawczyk (Trak in ved’ma) in Agnieszka Chodysz-Foryś (Linija, 68 zdravic za srce z napako).
2025, 40 min, univerzalni jezik